Pages

Thursday, September 20, 2018

Perjumpaan Yang Tak Dirancang




Last week kawan-kawan buat whatsApp group baru untuk pioneer student SRK Seksyen 17, Shah Alam, start buat group tu sampai lah ari ni, group tu memang aktif sangat, semua kenangan zaman sekolah keluar, I like it....

Ada kawan-kawan yang jadi doktor, cikgu, engineer, artis, pensyarah, businessman...cuma saya aje yang kerani cabuk...semalam kawan yang doktor tu turun ke Shah Alam dari Kota Bharu, so kita orang pun plan nak jumpa dengan dia, sebab hampir 25 tahun tak jumpa dengan beliau....rindu sangat. 

Tempat perjumpaan tu di Antan Batura Watersports dekat Tasik Shah Alam pada pukul 9.30 malam.
Saya ni sebenarnya susah hendak dapat perlepasan dari hubby untuk berjumpa,mengeteh atau apa-apa yang melibatkan perjumpaan kawan-kawan...tetapi hari ini bila saya cakap dengan hubby terus dia setuju (sebabnya dia pun join sekali, selalu tu tidak melibatkan hubby). Happy nya tak boleh nak cakap, senyum sampai ke telinga.

Sebelum pergi tu saya berbuka puasa (puasa hari asyura) dahulu dengan family di Nurin Rasa's Restoran di Padang Jawa, setelah anak-anak kenyang baru rasa lega nak tinggal kan, untuk bersosial....hahahaha

Dalam perjalanan tu tak sabar rasanya nak jumpa dengan kawan-kawan...hubby pulak bawa kereta pelahan sebab hujan, takut nak suruh cepat, nanti mode dia berubah lak...baik diam saja....bersabar aje lah janji sampai.

Sampai saja saya terus peluk kawan yang doktor tu sebab rindu sangat....ramai gak kawan-kawan yang lain dah sampai. Dari sampai hingga balik saya jadi tak tentu arah, sekejap nak dengar citer kawan ni, sekejap nak dengar kawan yang tu...Ya Allah...seronok sangat kenang zaman sekolah rendah dahulu. 

Biasa lah dah jumpa ramai-ramai tu adalah yang hantu selfie...saya dah lah tak pandai nak bergaya, jadinya sengih aje lah...

Jom layan gambar-gambar yang diambil 

Yang depan tu hantu selfie, sekejap2 suruh orang senyum, suruh pandang dia...tapi ini yang memeriahkan lagi suasana

Ini antara kawan lelaki yang datang

Saya tu macam orang tengah fikirkan masalah negara aje

Sukanya saya masa ni, mungkin sebab duduk sebelah artis kot (tudung coklat tu penyanyi Rozita Azlin)

Ini gambar sebelum berpisah

Yang lelaki macam berdiri tegak macam nak nyanyi lagu negara ku aje...tengok perempuan posing abis...terutama artis kita tu

Ya semua happy masa ni....

Saya rasa macam bermimpi sahaja....kenangan yang tak akan dilupakan...sampai kita semua berjumpa....bye...bye semua


















1 comment:

  1. tak pe..kerani pun..janji kerja..rezeki allah kan luas..jgn rasa rendah diri tau

    ReplyDelete